Szakképzés

Nyomtatás

Hátrányos helyzetűek szakképzése

Elkötelezettek vagyunk a hátrányos helyzetű fiatalok, felnőttek esélyteremtésében. Egyetértünk azokkal, akik az életminőség növekedésének egyik kulcsterületeként tekintenek a szakképzésre.

Szolgáltatásainkat – azoknak az intézményeknek, szakembereknek, akik a hátrányos helyzetűek problémáit felvállalják – kedvezményesen, ha van rá lehetőségünk díjmentesen nyújtjuk, illetve közreműködünk pályázati források felkutatásában.

Két területen rendelkezünk saját fejlesztéssel, szolgáltatásokkal:

1. A motivációt serkentő, tudáskompenzációs-felzárkóztató eljárások a hátrányos helyzetű csoportok képezhetősége, képzésbe való bevonása és benntartása érdekében

Pedagógus-továbbképzési programunkat a Nyírségi TISZK-el közösen dolgoztuk ki és próbáltuk ki szakiskolai szakmai tanárok és szakoktatók körében.

2. A tanulói aktivitás növelésének gyakorlati módszerei a kompetencia- angolnyelv-oktatásban

A Nemzeti Tankönyvkiadó pedagógus-továbbképzési programját vettük át és fejlesztettük tovább majd valósítottuk meg egy pilot képzés keretében. A képzés résztvevői szakiskolai képzésben tanító nyelvtanárok voltak. Célunk – melyet nagy sikerrel teljesítettünk – az volt, hogy a legkorszerűbb módszertannal ismertessük meg az egyik legnehezebb pedagógiai feladattal küzdő nyelvtanári célcsoportot. Ebben a projektben a Tudomány Nyelviskola kiváló módszertani szakembereivel működtünk együtt.


Mérés, vizsgáztatás

Az OKJ-val kapcsolatos változások lényege a kompetencia alapú gondolkodás térhódítása a szakképzés területén. Ezek a folyamatok, innovációk felborzolták a kedélyeket, és az izgalom ma is tart. Tananyag- és tartalomfejlesztő szervezetként elkötelezettek vagyunk a kompetencia alapú képzés, annak minőségi, pedagógiailag megalapozott megvalósítása iránt. A korszerű elvek valóra váltásának egyik kulcsa a mérés-értékelés és természetesen a mérés-értékelési tevékenységek részeként a vizsga.

Minket leginkább az a probléma izgat, hogy hogyan lehet felkészíteni a szakképzésben dolgozó szakmai tanárokat, gyakorlati oktatókat a szakmai vizsga gyakorlati vizsgafeladatainak elkészítésére, amely ma is a szakképző intézmények feladata és felelőssége. Ezért dolgoztuk ki a „Kompetenciák mérése, értékelése a szakképzésben” c. pedagógus-továbbképzési programunkat a Nyírvidék TISZK-kel együttműködésben.


Szakképzés-kutatás

Szakembereinkkel számos szakképzési tárgyú kutatásban vettünk részt:


Szervezetfejlesztés

Az iskolamenedzsment hatékonysága és az intézményi hatékonyság között szoros kapcsolat van. Tudjuk, hogy az iskola világa konzervatív, érzékeny világ. Nagy tisztelettel és érzékenységgel közelítünk a számos megpróbáltatáson átesett intézményekhez, ezért szervezetfejlesztési munkánkban ötvözzük a versenyszféra legkorszerűbb módszereit a konzervatív tanulásirányítási és intézményszervezési elvekkel. FONTOS: HA NEM TUDUNK SEGÍTENI, INKÁBB NEM VÁLLALJUK A FELADATOT!

Az alábbi területeken rendelkezünk kiterjedt tapasztalatokkal és referenciákkal:

  1. Vezetők, projektmegvalósítók felkészítése, együttműködési készségeinek fejlesztése (Nagy csoportos fejlesztő módszerekkel: Open space, Word Cafe)
  2. Intézmények belső és külső PR tevékenységének fejlesztése, kialakítása – szakmai műhelymunkák keretében
  3. Intézményi és intézményközi belső kommunikációs, ügyviteli rendszer szabályozásának kialakítása, fejlesztése
  4. Belső dokumentumrendszer felülvizsgálata, fejlesztése: házirend, szervezeti és működési szabályzat, gazdasági szervezet ügyrendje és melléklete stb.
  5. Minőségirányítási és szakmai együttműködési rendszer kialakítása: intézményi és TISZK szinten egyaránt