Képzéseink

Nyomtatás

Felnőttképzés-szervezés elmélete és gyakorlata

A képzés megnevezése

Felnőttképzés-szervezés elmélete és gyakorlata

Tervezett képzési idő 120 óra (56 kontakt óra; 64 tutori támogatással végzett önálló tanulás – e-learning tananyag segítségével.)
A képzés célja Célunk azoknak a pedagógusoknak, akik részt tudnak vállani közoktatási tevékenységük mellett az iskolarendszeren kívüli képzések megvalósításában, részletesen bemutatni a felnőttképzési tevékenység jogszabályi feltételeit, a felnőttképzés és a felnőttoktatás fogalmát, kereteit, a vonatkozó közoktatási, szakképzési és felnőttképzési szabályozás figyelembevételével az intézményi felnőttképzési folyamatokat, a felnőttképzés finanszírozási formáit .A résztvevők olyan felkészítést kapjanak, hogy a képzési program elvégzését követően képessé váljanak az intézményakkreditációval, programakkreditációval kapcsolatos intézményi tevékenységek elvégzésére. Megismerjék a programfejlesztés és tananyagfejlesztés jogszabályi feltételrendszerét. Cél, hogy a képzés keretében a résztvevők megismerkedjenek a felnőttképzés területén kialakult jellemző intézménytípusokkal, intézményi szintű üzleti modellekkel, együttműködési formákkal, az intézményi szintű piacfelmérés, marketing és PR stratégia kialakításának gyakorlatával.
A képzés célcsoportja A képzési program célcsoportjába azok az intézményvezetők, helyettesek, és általános-, középiskolai tanárok, gyógypedagógusok, szociálpedagógusok tartoznak, akik munkatevékenységük során felnőttképzés szervezési, felnőttképzés irányítási feladatokat látnak el, iskolai tevékenységük kapcsolódik a felnőttképzéshez, felnőtt oktatáshoz.

Kompetencia alapú tananyagfejlesztés gyakorlata

A továbbképzési program megnevezése

Kompetencia alapú tananyagfejlesztés gyakorlata

Tervezett képzési idő 30 óra

A továbbképzés célja

A továbbképzés célja, hogy elméleti ismeretekkel és képességfejlesztéssel (gyakorlattal) megalapozza, hogy a résztvevők saját szakterületükön színvonalas tananyagokat legyenek képesek fejleszteni, amelyek az alábbi jellemzőkkel bírnak:

  1. A tanulhatóságot, illetve az önálló tanulást támogató tananyagstruktúra
  2. Kreatív, gondolkodtató feladatok
  3. Önértékelésre módot adó elemek
  4. A tankönyv tanulhatóságát elősegítő tipográfiai
  5. A tananyag tanulhatóságát elősegítő nyelvezet
A képzés célcsoportja Elsősorban iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli képzésben tanító szakmai, elméleti, gyakorlati tanárok, oktatók. Másodlagosan mindazon tanítók, tanárok, akik érdeklődnek a tananyagfejlesztés iránt és szeretnék fejlesztői munkájukat megalapozni.

Tananyag és tartalomfejlesztés

A képzés megnevezése

Tananyag és tartalomfejlesztés

Tervezett képzési idő 120 óra (56 kontakt óra; 64 tutori támogatással végzett önálló tanulás)

A képzés célja

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevők ismerjék a tananyagfejlesztés, tartalomfejlesztés szerepét, helyét az intézményi folyamatokban. Ismerjék meg a tananyagfejlesztés folyamatát, jellemző tevékenységeit, a tevékenységek végrehajtásának feltételeit.

A képzés célja, hogy elméleti ismeretekkel és képességfejlesztéssel (gyakorlattal) megalapozza, hogy a résztvevők saját szakterületükön színvonalas tananyagokat legyenek képesek fejleszteni, amelyek az alábbi jellemzőkkel bírnak:

  1. A tanulhatóságot, illetve az önálló tanulást támogató tananyagstruktúra
  2. Variábilisan alkalmazott, a képzési célhoz illeszkedő tananyagelemek
  3. Kreatív, gondolkodtató feladatok
  4. Önértékelésre és értékelésre módot adó elemek
  5. A tananyag tanulhatóságát elősegítő tipográfiai
  6. A tananyag tanulhatóságát elősegítő nyelvezet, szövegalkotás

A képzés célja továbbá az elektronikus tananyagfejlesztés kereteinek, feltételeinek, követelményinek, alapvető eszközeinek bemutatása, felkészítés az eszközök használatára.

A képzés célcsoportja Olyan humánerőforrás fejlesztésben résztvevő, érintett szakemberek, iskolarendszeren kívüli képzésben résztvevő oktatók és szakemberek, iskolarendszerű képzésben tanító tanárok, oktatók, akik érdeklődnek a tananyagfejlesztés iránt és szeretnék fejlesztői munkájukat megalapozni. A képzés célcsoportjába tartoznak továbbá azok a szakemberek, akik érdeklődnek a szervezeti szintű tartalomfejlesztés iránt, ezek a tevéknységek munkakörük részét képezik.

A távoktatási programok alapvető kérdései

A továbbképzési program megnevezése

A távoktatási programok – tervezésének, tartalomfejlesztésének, szervezésének, informatikai hátterének és lebonyolításának – alapvető kérdései

Tervezett képzési idő 120 óra (56 kontakt óra; 64 tutori támogatással végzett önálló tanulás)

A továbbképzés célja

A továbbképzés célja hogy a résztvevők átfogó képet és alapvető jártasságot kapjanak ahhoz, hogy saját intézményükbe mikor, hogyan és milyen feltételek mellett lehet alkalmazni a távoktatást.

Ehhez

  • felmérjék a távoktatás lehetséges helyét, szerepét, lehetőségeit, megismerjék a távoktatás sajátosságait, annak alapvető informatikai hátterét és lehetőségeit,
  • általános áttekintést kapjanak a távoktatás alapfogalmairól,
  • lehetséges szerepéről, sajátosságairól,
  • a program- és tananyagfejlesztésről,
  • a távoktatásban résztvevők mentorálásának módszertanáról,
  • számítógéptermi gyakorlaton keresztül a résztvevők megismerjenek legalább egy korszerű, távoktatást szolgáló keretrendszer tanulói, tutori, adminisztrátori, tananyagfejlesztői eszközeinek a használatát.

Összefoglalva a képzés fő fókuszai:

  1. Távoktatási alapismeretek
  2. Távoktatási program fejlesztése
  3. Távoktatási tananyag fejlesztése
  4. Távoktatási programok koordinációja, adminisztrációja
  5. Távoktatási programok támogatása – tutori munka
A továbbképzés célcsoportja Bármely szakos pedagógus, szakoktató, gyakorlati oktató,  intézményvezető, intézményvezető helyettes.

Kompetenciák mérése, értékelése a szakképzésben

A képzés megnevezése

Kompetenciák mérése, értékelése a szakképzésben

Tervezett képzési idő 30 óra

A továbbképzés célja

A képzés célja a kompetencia alapú és modul rendszerű szakképzés kompetencia és feladat struktúrájának, fogalmi alapjainak, kialakítása indokainak megismertetése és az új vizsgáztatási rendszer bevezetésére történő felkészítés. A képzés célja továbbá az ellenőrzési, mérési és értékelési eljárások, módszerek helyének, szerepének bemutatása a tanulás – tanítási folyamatban (elsődlegesen a szakképző évfolyamokon) és annak tudatosítása, hogy a tanulás – tanítási folyamat keretében végzett mérési és értékelési tevékenységek, fel kell, hogy készítsenek a vizsgatevékenységek, vizsgafeladatok sikeres teljesítésére. A képzés célja a szakmai és vizsgakövetelményekben meghatározott vizsgarészeknek megfelelő gyakorlati vizsgafeladatok, a kapcsolódó javítási és értékelési útmutatók, illetve az interaktív vizsgafeladatok elkészítésére történő felkészítés.

A képzés célcsoportja Szakképző intézmények szakképző évfolyamain tanító tanárok, szakoktatók és gyakorlati oktatók, gyakorlati képzés megvalósítói tartoznak a továbbképzés célcsoportjába.