Felnőttképzés-szervezés elmélete és gyakorlata
A képzés megnevezése |
Felnőttképzés-szervezés elmélete és gyakorlata |
Tervezett képzési idő | 120 óra (56 kontakt óra; 64 tutori támogatással végzett önálló tanulás – e-learning tananyag segítségével.) |
A képzés célja | Célunk azoknak a pedagógusoknak, akik részt tudnak vállani közoktatási tevékenységük mellett az iskolarendszeren kívüli képzések megvalósításában, részletesen bemutatni a felnőttképzési tevékenység jogszabályi feltételeit, a felnőttképzés és a felnőttoktatás fogalmát, kereteit, a vonatkozó közoktatási, szakképzési és felnőttképzési szabályozás figyelembevételével az intézményi felnőttképzési folyamatokat, a felnőttképzés finanszírozási formáit .A résztvevők olyan felkészítést kapjanak, hogy a képzési program elvégzését követően képessé váljanak az intézményakkreditációval, programakkreditációval kapcsolatos intézményi tevékenységek elvégzésére. Megismerjék a programfejlesztés és tananyagfejlesztés jogszabályi feltételrendszerét. Cél, hogy a képzés keretében a résztvevők megismerkedjenek a felnőttképzés területén kialakult jellemző intézménytípusokkal, intézményi szintű üzleti modellekkel, együttműködési formákkal, az intézményi szintű piacfelmérés, marketing és PR stratégia kialakításának gyakorlatával. |
A képzés célcsoportja | A képzési program célcsoportjába azok az intézményvezetők, helyettesek, és általános-, középiskolai tanárok, gyógypedagógusok, szociálpedagógusok tartoznak, akik munkatevékenységük során felnőttképzés szervezési, felnőttképzés irányítási feladatokat látnak el, iskolai tevékenységük kapcsolódik a felnőttképzéshez, felnőtt oktatáshoz. |
Kompetencia alapú tananyagfejlesztés gyakorlata
A továbbképzési program megnevezése |
Kompetencia alapú tananyagfejlesztés gyakorlata |
Tervezett képzési idő | 30 óra |
A továbbképzés célja |
A továbbképzés célja, hogy elméleti ismeretekkel és képességfejlesztéssel (gyakorlattal) megalapozza, hogy a résztvevők saját szakterületükön színvonalas tananyagokat legyenek képesek fejleszteni, amelyek az alábbi jellemzőkkel bírnak:
|
A képzés célcsoportja | Elsősorban iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli képzésben tanító szakmai, elméleti, gyakorlati tanárok, oktatók. Másodlagosan mindazon tanítók, tanárok, akik érdeklődnek a tananyagfejlesztés iránt és szeretnék fejlesztői munkájukat megalapozni. |
Tananyag és tartalomfejlesztés
A képzés megnevezése |
Tananyag és tartalomfejlesztés |
Tervezett képzési idő | 120 óra (56 kontakt óra; 64 tutori támogatással végzett önálló tanulás) |
A képzés célja |
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevők ismerjék a tananyagfejlesztés, tartalomfejlesztés szerepét, helyét az intézményi folyamatokban. Ismerjék meg a tananyagfejlesztés folyamatát, jellemző tevékenységeit, a tevékenységek végrehajtásának feltételeit. A képzés célja, hogy elméleti ismeretekkel és képességfejlesztéssel (gyakorlattal) megalapozza, hogy a résztvevők saját szakterületükön színvonalas tananyagokat legyenek képesek fejleszteni, amelyek az alábbi jellemzőkkel bírnak:
A képzés célja továbbá az elektronikus tananyagfejlesztés kereteinek, feltételeinek, követelményinek, alapvető eszközeinek bemutatása, felkészítés az eszközök használatára. |
A képzés célcsoportja | Olyan humánerőforrás fejlesztésben résztvevő, érintett szakemberek, iskolarendszeren kívüli képzésben résztvevő oktatók és szakemberek, iskolarendszerű képzésben tanító tanárok, oktatók, akik érdeklődnek a tananyagfejlesztés iránt és szeretnék fejlesztői munkájukat megalapozni. A képzés célcsoportjába tartoznak továbbá azok a szakemberek, akik érdeklődnek a szervezeti szintű tartalomfejlesztés iránt, ezek a tevéknységek munkakörük részét képezik. |
A távoktatási programok alapvető kérdései
A továbbképzési program megnevezése |
A távoktatási programok – tervezésének, tartalomfejlesztésének, szervezésének, informatikai hátterének és lebonyolításának – alapvető kérdései |
Tervezett képzési idő | 120 óra (56 kontakt óra; 64 tutori támogatással végzett önálló tanulás) |
A továbbképzés célja |
A továbbképzés célja hogy a résztvevők átfogó képet és alapvető jártasságot kapjanak ahhoz, hogy saját intézményükbe mikor, hogyan és milyen feltételek mellett lehet alkalmazni a távoktatást. Ehhez
Összefoglalva a képzés fő fókuszai:
|
A továbbképzés célcsoportja | Bármely szakos pedagógus, szakoktató, gyakorlati oktató, intézményvezető, intézményvezető helyettes. |
Kompetenciák mérése, értékelése a szakképzésben
A képzés megnevezése |
Kompetenciák mérése, értékelése a szakképzésben |
Tervezett képzési idő | 30 óra |
A továbbképzés célja |
A képzés célja a kompetencia alapú és modul rendszerű szakképzés kompetencia és feladat struktúrájának, fogalmi alapjainak, kialakítása indokainak megismertetése és az új vizsgáztatási rendszer bevezetésére történő felkészítés. A képzés célja továbbá az ellenőrzési, mérési és értékelési eljárások, módszerek helyének, szerepének bemutatása a tanulás – tanítási folyamatban (elsődlegesen a szakképző évfolyamokon) és annak tudatosítása, hogy a tanulás – tanítási folyamat keretében végzett mérési és értékelési tevékenységek, fel kell, hogy készítsenek a vizsgatevékenységek, vizsgafeladatok sikeres teljesítésére. A képzés célja a szakmai és vizsgakövetelményekben meghatározott vizsgarészeknek megfelelő gyakorlati vizsgafeladatok, a kapcsolódó javítási és értékelési útmutatók, illetve az interaktív vizsgafeladatok elkészítésére történő felkészítés. |
A képzés célcsoportja | Szakképző intézmények szakképző évfolyamain tanító tanárok, szakoktatók és gyakorlati oktatók, gyakorlati képzés megvalósítói tartoznak a továbbképzés célcsoportjába. |